Permulaan Baru Yang Gembira

Semalam bermula la semester baru bagi aku.
sekian lama terperap di rumah
luka lama bertukar parut hitam
akhirnya aku kembali ke JMTi untuk meneruskan perjuangan aku.

walaupun jauh merantau untuk kembali ke jmti ni
tetapi pada pagi hari pendaftaran tersebut menbuatkan aku happy selalu.
bukan tunjuk lagak.
tapi aku berjaya menunaikan cabaran aku.

sungguh tak ku sangka
cabaran yang aku buat sendiri berjaya juga akhirnya
untuk menaikkan pointer CGPA aku.

akhirnye meningkat tinggi sekali..
saat aku ke meja pendaftaran
takut gak la
bukan apa takut ada repeat paper.

bila sign je nama
lecture aku cari slip exam yang baru je sampai.
orang2 yang daftar sebelum aku tu tak dapat slip exam lagi.
cuma daftar untuk jabatan je.
tapi waktu aku nak daftar tu slip baru sampai.
terus la lecture bagi.

sebelum dapat slip lecture tengok list pelajar repeat..
Alhamdullilah selamat tidak di dalam senarai..
Dapat lak slip exam
"Tahniah, kamu dapat 3.5"

Wow!!
Macam tak sangka kan
subjek yang aku takut gagal dapat A
subjek Linux..
berjaya menaikkan kembali semangat aku
untuk meneruskan minat terhadap linux

Aku tengok slip aku tu..
GPA=3.5
CGPA=3.45

Meningkat dari semester 1 dahulu...
dari 3.39 ke 3.45
peningkatan yang hebat..

blog comments powered by Disqus